ΔΡΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 2022-2023

Η Βιβλιοθήκη του σχολείου μας κατά το τρέχον σχολικό έτος εμπλουτίστηκε με συνολικά  115 (βιβλία (λογοτεχνικά, ιστορικά, τέχνης, επιστημονικά). Ακολούθως κι αφού οι νέες παραλαβές καταγράφηκαν και ταξινομήθηκαν, εκπαιδευτικοί και μαθητές ενημερώθηκαν σε δια ζώσης συναντήσεις για την έναρξη λειτουργίας της, η οποία συνδυάστηκε και με την επίσκεψη μίας συγγραφέα του τόπου μας.

Η εν λόγω συγγραφέας, διάβασε ένα νέο της βιβλίο στις Α και Β τάξεις, ενώ ακολούθησαν παιγνιώδεις δραστηριότητες με αφορμή τα μηνύματα του βιβλίου.

Επιπρόσθετα, σε δεύτερο χρόνο, σε όλους τους μαθητές του σχολείου μοιράστηκαν από την ομάδα δράσης σελιδοδείκτες με συμβολικό μήνυμα, οι οποίοι αφού χρωματίστηκαν/διακοσμήθηκαν από τους ίδιους, πλαστικοποιήθηκαν και τους δόθηκαν ως δώρο.

Στη συνέχεια εκτυπώθηκε κατάλογος με τα υπάρχοντα βιβλία (τίτλος-συγγραφέας-είδος) και τοποθετήθηκε μαζί με κάρτες δανεισμού στον χώρο της Βιβλιοθήκης, ώστε να γίνει πιο εύκολη η αναζήτηση και εύρεση του επιθυμητού για δανεισμό βιβλίου από τους μαθητές.

Με επιτυχία συνδέθηκε η Βιβλιοθήκη με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (Ε.Δ.) που είχαν να πραγματοποιήσουν όλες οι τάξεις , καθώς αξιοποιήθηκαν πολλά από τα βιβλία της τόσο από τους εκπαιδευτικούς μέσα στις τάξεις (π.χ. βιβλία σχετικά με συναισθήματα-Α και Β τάξεις, “Προορισμός: Διάστημα” και “Προορισμός: Πλανήτης Γη”- Β τάξη, “Συνέντευξη με έναν κούρο”-Γ τάξη, “Στο Μουσείο”-Γ τάξη, κ.ά.), όσο και από την ομάδα στον χώρο της Βιβλιοθήκης κατά τις δράσεις που έγιναν με κάθε τμήμα.

Συγκεκριμένα με την Α τάξη, επεξεργαστήκαμε το βιβλίο “Ο Ασπροδόντης”, στα πλαίσια του άξονα της Υγιεινής Διατροφής. Μετά την ανάγνωσή του, τα παιδιά πραγματοποίησαν κολλάζ με τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές για τα δόντια μας και σχεδιάστηκε αφίσα με τον κεντρικό ήρωα της ιστορίας την οποία χρωμάτισαν και διακόσμησαν με αυτήν την τάξη τους.

Με τους μαθητές του Β2 τμήματος, συνδέοντας τη φιλαναγνωσία με την Ενότητα 17 της Γλώσσας (και συγκεκριμένα με τη βιβλιοπαρουσίαση), προχωρήσαμε στον δανεισμό βιβλίων για τα οποία κάθε φορά συμπλήρωναν ένα φύλλο εργασίας (κριτικής-βιβλιοπαρουσίασης), βελτιώνοντας έτσι την αναγνωστική τους ικανότητα, τη γραπτή τους έκφραση και παραγωγή λόγου και την κριτική τους ικανότητα. Για κάθε βιβλίο που δανείζονταν, έπαιρναν ως επιβράβευση μια “κοιλίτσα” για τους βιβλιοφάγους τους, με στόχο να τους ταΐσουν όσο το δυνατόν περισσότερο!

Τα Δ1 και Δ2 τμήματα, επεξεργάστηκαν μαζί μας το βιβλίο “Ένα ψυγείο για τον Ορφέα”, στα πλαίσια της ενότητας για την Υγιεινή Διατροφή. Συντάξαμε και μελετήσαμε τον “Δεκάλογο κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας”, ο οποίος τους μοιράστηκε ατομικά, αλλά και σε μορφή αφίσας για το κάθε τμήμα. Οι μαθητές με τον δάσκαλό τους έφτιαξαν και πλακάτ με συνθήματα υπέρ της υγιεινής διατροφής.

Τα τμήματα Ε1 και Ε2 ασχολήθηκαν επίσης με τις βιβλιοπαρουσιάσεις και την κριτική βιβλίων που δανείστηκαν, αλλά και με την αξία της φιλαναγνωσίας, για την οποία τα παιδιά έγραψαν την προσωπική τους άποψη φιλοτεχνώντας στο τέλος και μια σχετική, ομαδική αφίσα.

Επιπλέον, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2/4), πραγματοποιήθηκαν δράσεις όπως: τα τμήματα Α1 και Α2 επεξεργάστηκαν το βιβλίο “Το υπόσχομαι” και απέδωσαν με ζωγραφική ο καθένας την αγαπημένη του σκηνή.

Παρουσιάστηκε στο Β1 τμήμα απόσπασμα από το βιβλίο “Πασχαλινά Διηγήματα”. Στη συνέχεια οι μαθητές έφτιαξαν κολλάζ με ζωγραφιές και κείμενα για τα ελληνικά έθιμα του Πάσχα.

Με τους μαθητές του Γ1 τμήματος επεξεργαστήκαμε το βιβλίο “Οδός Αλκυόνης”, από το οποίο τα παιδιά επέλεξαν και ζωγράφισαν την αγαπημένη τους σκηνή, συνοδεύοντάς την από ένα μικρό κείμενο. Παρόμοια, οι μαθητές του Γ2 τμήματος μετά την ανάγνωση του πασχαλινού διηγήματος “Πάσχα στη Γλυκομηλίτσα”, εικονογράφησαν την ιστορία με τον δικό τους τρόπο, ενώ οι ζωγραφιές τους συγκεντρώθηκαν και βιβλιοδετήθηκαν.

Η Δ’ τάξη προχώρησε στη συγγραφή δυο δικών της βιβλίων με θέματα την ελιά και τις αξίες, τα οποία δώρισε στη Βιβλιοθήκη.

Τέλος, με αφορμή την ανακήρυξη του 2023 ως λογοτεχνικού έτους “Άλκης Ζέη”, η Ε’ τάξη του σχολείου παρακολούθησε μια παρουσίαση προς τιμήν της.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς και μέσα από την παρατήρηση της επισκεψιμότητας και της συχνότητας δανεισμού των μαθητών, θα δοθεί στους συχνούς επισκέπτες της Βιβλιοθήκης, ως επιβράβευση, ο τίτλος του “Βιβλιοφάγου”!

Αναβίωση αποκριάτικων παραδοσιακών εθίμων

Μαθητές της Δ2 και της Ε τάξης συμμετείχαν σε εκπαιδευτική δράση,  που διοργάνωσε ο Λαογραφικός Πολιτιστικός Σύλλογος Αμαλιάδας «Οι Ρίζες» (Αναβίωση Αποκριάτικων Παραδοσιακών Εθίμων), την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2023,  στη διασταύρωση Πύρρωνος και Οινομάου.

Οι μαθητές του Δ2 στον Πολυχώρο πολιτισμού του Δήμου Ήλιδας

Τη Δευτέρα 13/02/2023, οι μαθητές της Δ τάξης παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση “Βάτραχοι” του Αριστοφάνη, στον Πολυχώρο Πολιτισμού του Δήμου Ήλιδας.

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας…

Αποκριάτικοι χοροί από τους μαθητές του Δ2 και των άλλων τάξεων του σχολείου μας, με την καθοδήγηση της κ. Ντάνας Κατεργάρη

Παράδοση καπακίων από τους μαθητές της Δ τάξης

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης παρέδωσαν σε αντιπροσωπεία του Σώματος  Εθελοντών Σαμαρειτών, Διασωστών &  Ναυαγοσωστών Αμαλιάδας και του  Περιφερειακού Τμήματος Αμαλιάδας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού  καπάκια, τα οποία είχαν συγκεντρώσει στα πλαίσια του προγράμματος ανακύκλωσης, συμβάλλοντας ενεργά στην προσπάθεια  για την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων , που θα καλύψουν τις ανάγκες μετακίνησης Ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) της περιοχής μας.

Η Ελιά – Δ2 Τάξη

Οι μαθητές  της Δ2 τάξης,  στα πλαίσια της ενότητας της γλώσσας «Η Ελιά»,  μαθαίνουν τη σημασία που έχει η ελιά και το λάδι στη διατροφή μας, στον πολιτισμό μας, στη ζωή μας!

Φυτεύουμε και υιοθετούμε την ελιά μας

Ε τάξη: Τα δόντια μας – Η αρχή του ταξιδιού της τροφής

Οι μαθητές της   Ε τάξης του σχολείου μας γνώρισαν, μελέτησαν , επεξεργάστηκαν από το σχολικό εγχειρίδιο «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» του κεφαλαίου (Πεπτικό Σύστημα)   Τα δόντια μας- Η αρχή του ταξιδιού της τροφής.

           Ευκαιρίας δοθείσης , θέλαμε να μας επισκεφτούν οι πλέον κατάλληλοι  για το σκοπό αυτό. Έτσι κι έγινε.. Έπειτα από την επικοινωνία του σχολείου μας , (της κ. Ζωής Γεωργακοπούλου Βουρλούμη  και του κ. Δημήτρη Παναγιωτάρα) , οι οδοντίατροι κ. Παπαγεωργακόπουλος  Περικλής και ο κ. Αθανασόπουλος Χρήστος αποδέχτηκαν την πρόσκλησή μας.

          Οι γιατροί μίλησαν στους μαθητές , καθοδήγησαν , συμβούλεψαν , πρότειναν  με την επιστημονική τους γνώση, τρόπους, μεθόδους για τη σωστή υγιεινή των δοντιών και αποφυγή των ασθενειών ή πρόληψη αυτών. Δέχτηκαν ερωτήσεις των μαθητών , δίνοντας ξεχωριστά την κατάλληλη απάντηση.

          Ευχαριστούμε θερμά για τη μοναδική εμπειρία που έζησαν οι μαθητές μας.

Βιβλιοθήκη του σχολείου μας – Εργαστήριο δεξιοτήτων από τους μαθητές της Δ2 τάξης

Στα πλαίσια του πρώτου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων ?Ευ Ζην ? Υγεία-Διατροφή?, οι μαθητές/τριες της Δ’2 τάξης επισκέφτηκαν με τους δασκάλους τους τον χώρο της βιβλιοθήκης του σχολείου και σε συνεργασία με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό της βιβλιοθήκης πραγματοποίησαν τις παρακάτω δράσεις:

Διαβάστηκε στην ολομέλεια της τάξης το λογοτεχνικό βιβλίο ?Ένα ψυγείο για τον Ορφέα? του Μερκούριου Αυτζή και ακολούθησε η επεξεργασία του με ερωτήσεις κατανόησης προς τους/τις μαθητές/τριες. Συζητήθηκαν επίσης τα οφέλη της υγιεινής διατροφής, καθώς και οι επιπτώσεις των ανθυγιεινών συνηθειών στον ανθρώπινο οργανισμό.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη διατροφική πυραμίδα και κυρίως στον όρο ?Παιδική Παχυσαρκία?, ενώ μοιράστηκε σε κάθε παιδί ένας εικονογραφημένος δεκάλογος με συμβουλές αποφυγής της. Όλοι/ες οι μαθητές/τριες ήταν ιδιαίτερα ενεργοί κατά τη συζήτηση, επιχειρηματολόγησαν στηρίζοντας τις θέσεις τους και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα.

Πριν την αποχώρησή τους τα παιδιά παρέλαβαν και μια αφίσα με ανάλογο περιεχόμενο για την τάξη τους.

Παραμύθι για τη διατροφή

Δεκάλογος διατροφής για τους γονείς

Κυκλοφορώ ασφαλώς – Δ τάξη

Η εκπαίδευση για την οδική ασφάλεια επιδιώκει την ενδυνάμωση της στάσης και των κινήτρων για τη δημιουργία μιας νοοτροπίας, που διαπνέεται από την ασφαλή οδική κυκλοφορία. Η νοοτροπία αυτή έχει δύο διαστάσεις: την ατομική και την κοινωνική. Η ατομική αποβλέπει στη συμμετοχή στην οδική κυκλοφορία με αυξημένη ευαισθησία και επαγρύπνηση, σχετικά με τους οδικούς κινδύνους και η ομαδική χαρακτηρίζεται από κοινωνική ενσυναίσθηση σε σχέση με τους άλλους/ες χρήστες του οδικού δικτύου.

Από τους μαθητές της Δ΄ τάξης έγινε  μία ολοκληρωμένη διαπραγμάτευση του ζητήματος της εκπαίδευσης στην οδική ασφάλεια, καθόσον εξέτασε  όλες τις παραμέτρους (πινακίδες σήμανσης, συμπεριφορά του πεζού, συμπεριφορά του ποδηλάτη, συμπεριφορά του επιβάτη, ασφαλής μετακίνηση από και προς το σχολείο).

Κυκλοφορώ στην πόλη ως πεζός.

Κανόνες κυκλοφορίας για πεζούς

“Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής” στο προαύλιό μας

Μεγαλώνοντας με αξίες – Δ2 τάξη

Στο παρόν εργαστήριο δεξιοτήτων επιχειρήθηκε τα παιδιά να μάθουν να επιδεικνύουν σεβασμό στο δικαίωμα των άλλων να εκφράζουν τις απόψεις τους, να αναδεικνύουν τις δικές τους ιδέες μέσω της συζήτησης σε μικρές ή και μεγαλύτερες ομάδες, να αντιμετωπίζουν συγκρουσιακές καταστάσεις με διάλογο και να προβαίνουν σε κρίσεις και αποφάσεις που συνάδουν με τις προσωπικές  τους αξίες.

Η ευαισθητοποίηση και η καλύτερη κατανόηση των αξιών δημιουργούν προϋποθέσεις τόσο για την ανάπτυξη των ίδιων των αξιών όσο και των μαθητών/τριών. Απώτερος σκοπός είναι οι μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν τη σημασία τους, προκειμένου να αναπτυχθούν και να διαμορφώσουν στάσεις ζωής και συμπεριφορές που θα κάνουν πράξη τη συνεργασία και την προσφορά, θα τους ενδυναμώσουν το αίσθημα του ανήκειν, την εμπλοκή και την ενεργητική τους συμμετοχή στο κοινωνικό συγκείμενο, και, εν τέλει, αξίες και στάσεις που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του 21ου αιώνα

Το συμβόλαιο της τάξης

Αερόστατα

Το δέντρο των αξιών
Παιχνίδι αναγραμματισμού
Οι αξίες… μέσα από τις ιστορίες μας- Βιβλιαράκι, δημιούργημα των μαθητών