Εκπαιδευτική εκδρομή στις Μυκήνες, Ναύπλιο, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου – Δ τάξη

Την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022, οι μαθητές της Δ΄ τάξης του σχολείου μας και οι εκπαιδευτικοί τους Κακοταρίτη Αθανασία, Κάπαρη Νικολέττα, Τσάκου Κωνσταντίνα και Παναγιωτάρας Δημήτριος πραγματοποίησαν ημιημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στις Μυκήνες, Ναύπλιο, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αρχικός προορισμός οι πολύχρυσες Μυκήνες , το βασίλειο των Ατρειδών και του Αγαμέμνονα, το οποίο έφερε στο φως με το ανασκαφικό του έργο το 1896, ο Σλήμαν.

Επισκέφτηκαν την Πύλη των Λεόντων, τα Κυκλώπεια τείχη, τον Ταφικό κύκλο Α, στον οποίο βρέθηκαν πολλά χρυσά αντικείμενα και σημαντικά έργα τέχνης, το θρησκευτικό κέντρο, το ανάκτορο στην κορυφή της ακρόπολης, τα εργαστήρια, την οικία  αξιωματούχου και  την υπόγεια δεξαμενή.

Επόμενος σταθμός μας ο Θολωτός τάφος του Ατρέα.

Μετά από μια ολιγόωρη ενδιάμεση στάση για γεύμα στο πανέμορφο Ναύπλιο, φτάσαμε στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

Βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο του ιερού που ήταν αφιερωμένο στον θεραπευτή θεό της αρχαιότητας, τον Ασκληπιό, στο Ασκληπιείο Επιδαύρου.

 Θεωρείται το τελειότερο αρχαίο ελληνικό θέατρο από άποψη ακουστικής και αισθητικής. Έχει χωρητικότητα 15.000 θεατών.

  Τους καλοκαιρινούς μήνες διεξάγεται το Φεστιβάλ Επιδαύρου, το οποίο από το1955 έχει καθιερωθεί ως ετήσιος θεσμός παρουσίασης του αρχαίου δράματος. 

Αντιπολεμικές δράσεις στο σχολείο μας

Το σχολείο μας με μια ιδέα της εκπαιδευτικού Νίκης Καράμαλλη οργάνωσε μια αντιπολεμική εκδήλωση για τον πόλεμο της Ουκρανίας.

Η συμμετοχή όλων των τάξεων υπήρξε συγκινητική. Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν ομαδικά συμμετέχοντας σ? ένα δρώμενο μ? ένα ζευγάρι παπούτσια, δίνοντας τους συμβολισμούς της προσφυγιάς, του ξεριζωμού, τις σφαγές άμαχων πληθυσμών, τους ακρωτηριασμούς, το γκρέμισμα των πόλεων κ.α.  Ίσως και το ταξίδι προς την ελευθερία. 

Συνεχίστηκε με ζωγραφιές των παιδιών σε μεγάλα πανό κατά τμήμα θέλοντας με αυτόν τον τρόπο, να περάσουν τα δικά τους μηνύματα ενάντια στον πόλεμο και η εκδήλωση έκλεισε με ένα χορό της ειρήνης και της χαράς με την ελπίδα να τελειώσει γρήγορα ο πόλεμος.

Επίσης οι μαθητές της Δ? τάξης με την εκπαιδευτικό της μουσικής Κυριακής Ντίνου ερμήνευσαν «Το τραγούδι  της Ειρήνης» σε στίχους και μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου

“Το τραγούδι της ειρήνης”

Τρύγος

Η πιο σημαντική στιγμή του χρόνου για τη δουλειά των αμπελουργών και των οινοποιών είναι αναμφισβήτητα η ωρίμαση και ο τρύγος του σταφυλιού. Γι’ αυτό τον λόγο στις 12 Οκτωβρίου οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την διαδικασία του τρύγου .Παρατηρήσαμε την διαδικασία, πατήσαμε τα σταφύλια και  φτιάξαμε μούστο .Στο τέλος χορέψαμε και φάγαμε μουστοκούλουρα.