Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας

Μένοντας πιστοί στα έθιμα του τόπου μας και ξεφεύγοντας λίγο από τη δύσκολη κατάσταση που έχει προκαλέσει η πανδημία τα τελευταία δύο χρόνια,  γιορτάσαμε το έθιμο της ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗΣ.

Λίγα λόγια για την Τσικνοπέμπτη

Η Τσικνοπέμπτη είναι μια ετήσια τελετή, της οποίας η αρχή χάνεται μέσα στους αιώνες. Η ημέρα που τρώγεται κρέας. Η λέξη Τσικνοπέμπτη προέρχεται από τις λέξεις ?τσίκνα? (η μυρωδιά του καμένου ψημένου κρέατος) και ?Πέμπτη?.
Η Τσικνοπέμπτη βρίσκεται στο μέσο των 3 εβδομάδων του εορτασμού του καρναβαλιού. Πρόκειται για τη Πέμπτη της 2ης εβδομάδας, της Κρεατινής.
Γιορτάζεται την Πέμπτη που είναι 11 ημέρες πριν την Καθαρά ?ευτέρα. Είναι ημέρα χαράς αλλά και προετοιμασίας για τους Ελληνορθόδοξους χριστιανούς, καθώς η σαρανταήμερη περίοδος της Σαρακοστής πριν το Πάσχα. Την μέρα αυτή επιβάλλεται από το έθιμο το ψήσιμο κρέατος στα κάρβουνα.

Έτσι σήμερα με χαρές, γέλια, καλή διάθεση, αστεία, μασκαρέματα και χορούς, μετά τα μαθήματα, στο προαύλιο του σχολείου, τηρώντας όλα τα πρωτοκολλά ασφάλειας για την προστασία απέναντι στον Κορωνοϊό, στήθηκε με κοσμιότητα το γλέντι. Η διευθύντρια του σχολείου μας κα. Ζωή Βουρλούμη-Γεωργακοπούλου ευχήθηκε και μίλησε στα παιδιά για τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης και της Αποκριάς.

 Παρέες-παρέες μαθητές και μαθήτριες, και εκπαιδευτικοί, απόλαυσαν τα σουβλάκια που οργάνωσαν και ανέλαβαν να προσφέρουν ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, χόρεψαν πολλούς χορούς αποκριάτικους και παραδοσιακούς που επιμελήθηκε η  γυμνάστρια κα Ντάνα Κατεργάρη και ευχήθηκαν «Καλές Αποκριές»!!!

Δείτε τις φωτογραφίες

Abuse or sudden discontinuation of prednisone can lead to adverse results as well

Incorporating activities such as routine cardio workout, yoga exercise, or massage therapy can assist in advertising blood circulation throughout otovix precio the body.

as complications.

Οι μικροί μας κηπουροί

Οι μικροί μας κηπουροί ανέλαβαν δράση??.

 Όλες οι τάξεις διδάσκονται για τα φυτά και μερικές εξ αυτών υλοποιούν πρόγραμμα διατροφής στα πλαίσια του μαθήματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Το σχολείο μας εδώ και πολλά χρόνια έχει δημιουργήσει το δικό του θερμοκήπιο και δίνει  τη δυνατότητα στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με τα φυτά και τη φροντίδα τους.

Τα παιδιά μαθαίνουν να ασχολούνται  με τη γη  και να συνεργάζονται. Βλέπουν τα φυτά τους να μεγαλώνουν και περνούν ευχάριστα και δημιουργικά.

Στο θερμοκήπιο φυτεύτηκαν από τους μαθητές όλων των τάξεων (το κάθε τμήμα έχει το δικό του παρτέρι), μαρούλια, σπανάκι, ραπανάκια και άλλα φυτά. Τα ποτίζουμε και  τα φροντίζουμε. Στόχος μας πολλά γεύματα από την παραγωγή μας.

«ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ»

Καλή μας όρεξη!

Θεματικός Άξονας: Ζω καλύτερα ? Ευ Ζην Υποενότητα: Διατροφή Σχ. Έτος 2021-2022 απο το Α2

«Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα»

Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων που πραγματοποίησε το τμήμα μας Α2 ανήκει στον θεματικό κύκλο «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» και έχει τίτλο «Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα». Παρακάτω ακολουθούν οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν από τους μαθητές-τριες. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ιωάννα Αντωνοπούλου.

Αρχικά, φέραμε στην τάξη διάφορα φρούτα, φτιάξαμε φρουτοχυμούς και τους απολαύσαμε?

Κάναμε δραματοποίηση στο θεατρικό έργο «Η νίκη των φρούτων» υπό την επίβλεψη της θεατρολόγου του σχολείου μας κα. Αγγελικής Καρακωνσταντή.

Στη συνέχεια, διαβάσαμε το βιβλίο «Η Μιλένα και το φρικτό ψάρι» και φτιάξαμε ένα υγιεινό μενού για την ηρωίδα του βιβλίου.

Οι μαθητές κατέγραψαν εβδομαδιαία μενού με τις διατροφικές τους συνήθειες και τις συζητήσαμε στην τάξη.

Έπειτα, με την καθοδήγηση της δασκάλας της μουσικής κα. Κυριακής Ντίνου και τη βοήθεια των μαθητών της ΣΤ? τάξης όπου μας συνόδευσαν με τα μουσικά τους όργανα τραγουδήσαμε το τραγούδι με τίτλο «Η Σωστή Διατροφή». Απολαύστε τους…

Παγκόσμια ημέρα Ραδιοφώνου 2022

Οι μαθητές της Β’1 τάξης γιόρτασαν τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου (13 Φεβρουαρίου) με μια ειδική εκπομπή αφιερωμένη στα πουλιά, τους ήχους, τις φωνές που έρχονται και πάνε μακριά, εκπέμποντας από τους Ραδιοκομήτες, τη διαδικτυακή ραδιοφωνική «συχνότητα» που «ακούει» τα παιδιά. Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Άγγελος Μιχαλόπουλος

Μπορείτε να ακούσετε την εκπομπή μέσω ιστοσελίδας: https://padlet.com/agmihal85/tdv1selys4n5dxgc, στη στήλη: Γιορτή Ραδιοφώνου 2022 .

Έγινε με το Padlet

Οι Ραδιογαλαξίες είναι στον..αέρα!

Οι μαθητές της Β’2 τάξης έκαναν ένα δυναμικό ξεκίνημα με τρεις θεματικές εκπομπές αφιερωμένες στη μελοποιημένη ποίηση, στο βιβλίο και στα αγαπημένα ζώα που ζουν κοντά και μακριά μας. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Νίκη Καράμαλλη

Μπορείτε να ακούσετε τις εκπομπές μέσω ιστοσελίδας: https://padlet.com/agmihal85/tdv1selys4n5dxgc, στη στήλη: Ραδιογαλαξίες.

Έγινε με το Padlet

Χριστουγεννιάτικες δράσεις της ΣΤ’ τάξης στην πλατεία των παλαιών εργατικών κατοικιών επί της οδού Οινομάου στην Αμαλιάδα

Με πρωτοβουλία κατοίκων της περιοχής μας και με τη συμμετοχή των μαθητών της  ΣΤ΄ τάξης, των δασκάλων τους Δημήτρη Παναγιωτάρα, Χρυσούλα Παυλοπούλου και της εκπαιδευτικού των Εικαστικών Αγγελική Καρακωνσταντή, διοργανώθηκε εθελοντική δράση στην Πλατεία «των παλαιών εργατικών κατοικιών επί της οδού Οινομάου».
         Το ραντεβού μας την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2021. Δημιουργήθηκε μια όμορφη χριστουγεννιάτικη γωνιά στην πόλη μας. Ευχάριστη εορταστική ατμόσφαιρα με  τους ήχους ζωντανής  μουσικής. Σπουδαίες  παρεμβάσεις από τους περίοικους αισθητικής ανάπλασης και αναμόρφωσης, πανέμορφες χριστουγεννιάτικες κατασκευές. Οι μαθητές μας στόλισαν τα δεντράκια με στολίδια που είχαν ετοιμάσει στο σχολείο μας και με τις προσωπικές τους ευχές. Ομόρφυναν τα παρτέρια και τα μετέτρεψαν σε χειμωνιάτικο λευκό τοπίο με τις  πέτρινες δημιουργίες τους.

Τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα κάλαντα και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη δράση μας  σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Καλή Χρονιά με υγεία και πρόοδο!

Εκπαιδευτική επίσκεψη της ΣΤ’ Τάξης στα Καλάβρυτα

Στις 4  Νοεμβρίου 2021 η ΣΤ΄ τάξη μαζί με τους εκπαιδευτικούς κ. Δημήτρη Παναγιωτάρα, κα. Χρυσούλα Παυλοπούλου και κα. Παρασκευή Μίχογλου, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στην μαρτυρική πόλη των Καλαβρύτων. Το ταξίδι ξεκίνησε με το τρενάκι του οδοντωτού. Απολαύσαν μια πανέμορφη φθινοπωρινή διαδρομή μέσα από τα φυσικά τοπία του φαραγγιού του Βουραϊκού. Μία από τις ομορφότερες και εντυπωσιακότερες διαδρομές της Ελλάδας.

Φθάνοντας στα Καλάβρυτα επισκεφτήκαν:

Το Δημοτικό Μουσείο του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος.

Ιστορικό μουσείο που βρίσκεται στα Καλάβρυτα και είναι  συνδεδεμένο με τα τραγικά γεγονότα που συνέβησαν εκεί στις 13 Δεκεμβρίου 1943.  Οι Γερμανοί κατακτητές συγκέντρωσαν στον προαύλιο χώρο του κτηρίου τους κατοίκους της πόλης και διαχώρισαν τον ανδρικό πληθυσμό από τα γυναικόπαιδα και τους ηλικιωμένους. Οι άνδρες και οι έφηβοι άνω των 13 ετών οδηγήθηκαν στο λόφο του Καππή, όπου και εκτελέστηκαν.

Τα γυναικόπαιδα και οι ηλικιωμένοι κρατήθηκαν προσωρινά στο εσωτερικό του κτηρίου, προκειμένου οι Γερμανοί να ολοκληρώσουν απρόσκοπτα το καταστροφικό τους έργο. Στη συνέχεια το κτήριο πυρπολήθηκε, αλλά οι  γυναίκες και τα παιδιά κατάφεραν να αποδράσουν από το σχολείο.

Η  κωμόπολη φλεγόταν έπειτα από την πυρπόλυσή της από τα ναζιστικά στρατεύματα.

Τον Τόπο  θυσίας (Μνημείο πεσόντων)

Ο λόφος του Καππή, όπου οδηγήθηκαν οι άνδρες και οι έφηβοι άνω των 13 ετών. Εκεί οι Γερμανοί τους εκτέλεσαν με συνεχείς ριπές πολυβόλων, σκοτώνοντας περίπου 500 (κατά τις νεότερες εκτιμήσεις) άτομα. Άλλες εκτιμήσεις μιλάνε για 600, 700 ή και πάνω από 800 άτομα· 13 άτομα κατάφεραν να γλιτώσουν.                                                                                                           

Στη θέση του εγκλήματος διατηρείται μνημείο, ως ανάμνηση των πεσόντων και του φρικτού γεγονότος.    

Την Αγία Λαύρα

Η Αγία Λαύρα είναι ιστορική μονή στα Καλάβρυτα μια από τις αρχαιότερες μονές, γνωστή ως τόπος έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης.

Ο πολυτιμότερος θησαυρός που βρίσκεται στο μοναστήρι είναι το λάβαρο της ορκωμοσίας των αγωνιστών του 1821 (το παραπέτασμα της Ωραίας Πύλης του Ναού), η πρώτη, δηλαδή, σημαία του ελληνικού έθνους που βρίσκεται μαζί με τα όπλα των αγωνιστών του 1821.

 Μια υπέροχη εκδρομή που συνδύασε πολλές φυσικές ομορφιές και ελληνική ιστορία.

Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας ? Στιγμές σχολικής ζωής

Το Α1 με τη δασκάλα τους Αναστασία Φλεβοτόμου πραγματοποίησε την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας την Τρίτη 1η Φεβρουαρίου 2022. Τα 2 τελευταία χρόνια,  στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της μετάδοσης του κορωνοϊού, η κοπή της καθιερωμένης πρωτοχρονιάτικης πίτας έγινε στο τμήμα μας προς αποφυγή συνωστισμού, με προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.

Οι μαθητές του Α1 ένιωσαν χαρά και αγωνία για το δώρο που θα κέρδιζαν με το φλουρί. Τυχερή του τμήματος αναδείχτηκε η μαθήτρια, Αντωνία Δέσποινα Δημητρακοπούλου, η οποία έτυχε το φλουρί και μαζί μ΄ αυτό, δώρο ένα παζλ και μία εικονίτσα του Αγίου Τρύφωνος επειδή η κοπή της πίτας έγινε ανήμερα του εορτασμού Του. Ευχόμαστε στην μαθήτριά μας να είναι πάντα τυχερή και να έχει καλή πρόοδο όπως και όλοι οι μαθητές μας.